Wednesday, June 9, 2010

Pasal Aku Bukan Pasal Kau

Cerita Pasal Kenangan Aku Masa Sekolah Dulu.


PART 1
haaa,aku ni mmg selalu je datang sekolah lambat,tade orang lain selain aku,mmg hari² pon lambat,paling cepat bagi aku tapi paling lambat bagi ustazah,haha ! ustazah hashima,aku ingat lagi dekat uztazah yang tarik telinga aku masa aku sekolah dulu.masa tu aku darjah 6 sekolah agama rakyat,mukaa aku ni jarang ada dalam kelas,sbb aku dulu kaki ponteng,cakap kat mak pegi sekolah,tp tak pegi ( kes tipu mak la ni ).Kadang² tu sebulan 4 kali je aku datang,mmg ikot sukaa aku je nak datang ke tidak.Ada 1 hari nie aku datang sekolah,mmg time tu macam2 yang berlaku,masa sekolah agama dulu meja dalam kelas aku budak2 kelas susun duduk by group,dalam 1 kumpulan ada 6 orang,dalam kumpulan aku ada,helmi(lembu),helmi(mereng),fakhrul alif,fatih,shahrul dan aku ahhh,dalam group nie macam2 perangai ada,adaaa yang kentut tak bagitahu,kaki gado,kuat tido,kaki ponteng,yang rajen datang sekolah walaupon sekolah cuti pon adaa jgak,tak ke pelik ? tu nama diaa terlebih rajen.Sambong balik cerita aku tadi,haaaaaaa,aku sekolah agama sebelah petang,hari aku datang sekolah agama ni lahh aku datang lewat sket,kelas masok pkol 2,aku datang 3.30,tu pon aku da abes pkir nak datang sekolah ke tidak,setelah puas aku pikir dan berpenat lelah pikir berserta 3 bungkus air aku abeskan sambil nak ke sekolah dan sambil tu aku dokk pikir,last skali keputusannya aku kesekolah walaupon da lambat.Tup!Tup! aku dengan mukaa selamba je ketok pintu kelas,1 kelas pandang aku,yang tengah tido , terus bangun dari tido,hebatkan kedatangan aku ke sekolah ? yang tak jadi kentut pon terus je terkentut, dan yang paling penting,ustazah yang mengajar kat depan tu on the spot berhenti menulisan kat papan hijau ( zaman aku pakai papan tu lagi ). Dengan intonasi suara yang lemah gemalai uztazah panggel aku masok dan suruh aku berdiri kat depan kelas, " reza masok dan berdiri di depan kelas " ujar ustazah,aku pon dengan selambaa dan dengan tidak bersalah turutkan apaa yg ustazah suruh."Kenapaa Lambat ? " ustazah tanya kat aku, " baru bangun tido ustazah " rileks je aku jawab,time tu mukaa ustazah dahh naik merah,sekali lagi aku bakar,meletop lahh ustazah, " ohhhh " ustazah jawab acuh tak acuh je.Then,tetiba je ustazah suro aku tunduk,aku ikot jelahh kan,2saat lepas aku tunduk,tangan ustazah terus ada kat kiri dan kanan telinga aku,diaa genggam telinga aku macam orang bawak moto tu,pastu diaaa pulas2 telinga aku macam moto jgak,sebijikk,walaupon ustazah tak penah naik moto pergy kerja,tp gaya ustazah mmg PRESS telinga aku mmg sama macam orang PRESS minyak moto dan dahh bertahun2 bawak moto.Lepas diaa pulas telinga aku,diaa maen ke kanan skejap,ke kiri skejap,aku pon da pening2 daaa time tu.Pastu budak kelas aku bukan main lagi,berdekah-dekah gelakkan aku,yang paling aku perasan,sara dengan faten lahh,dorang paling suka,hamboi! diorang punya suka bukan main lagi,macam dunia ni dorang yang punya,mana tak nya,da lamaa tak gelakkan orang.Time tu jgak aku macam menyesal laa jgak sbb masok kelas,hahaha! lepas ustazah da bergurau dengan telinga aku dan aku rasa telinga aku makin capang,ustazah sambong lagi,diaa cubit2 perot aku,dia cubit kat tang perot aku area2 pusat tu,sekali diaa pusing cubitan dia,aku pon terangkat,2 kali diaa pusing aku terangkat,time tu muka daa merah ,mata da berair,tggu masa je nak menanges,tp aku tabahkan hati lagi,tp bilaa dari ke-3 ustazah tarikk cubitan maut dari isketambola diaa,ooomakkkkaiii ! aku terus terlonjat ! " oke ustazah kali ni sakit,janji tak buat lagi " direct je aku cakap kat ustazah,walaupon dengan nada perlahan,cukoplahh aku dengan ustazah je dengan,budak kelas dengan nnty buat malu aku je.



No comments:

Post a Comment